Strona internetowa w sieci Marketing automation to działania, które mają na celu zrealizowanie potencjału jaki wiąże się z marketingiem internetowym przy zastosowaniu dobrego oprogramowania analizującego. Aktywność w zakresie marketingu internetowego przedsiębiorstwa można dzielić na kilka etapów biorąc pod uwagę doświadczenie. Pierwsza kwestia to oczywiście obecność nowoczesnej firmy w sieci. Na początek tworzy się stronę internetową. W momencie, gdy ta będzie już aktywna będzie można realizować kolejne kroki i tutaj już trzeba myśleć o klientach. Na sam początek wybieramy słowa kluczowe, które chcemy pozycjonować w wyszukiwarce.

Dalej będzie można uruchamiać kampanię linków sponsorowanych. W momencie gdy przedsiębiorstwo będzie już osiągało odpowiednią dojrzałość będzie mogło oceniać jak rynek wygląda i w jakim kierunku istnieje potencjał do rozwoju. Na sam koniec będzie można się zdecydować na optymalizację. Mając już pogląd na to jak wygląda rynek i jakie są potrzeby naszych potencjalnych klientów będzie można realizować optymalizację strony w tym kierunku, który sprawi, że staniemy się zauważalni. Jeśli będziemy w stanie to zrobić to rzeczywiście efekty będą zadowalające i będziemy się mogli rozwinąć.

Jeśli chodzi o narzędzia, które powiązane są z automatycznym marketingiem to są one takim rozwiązaniem, które sprawią, że będzie można polepszyć ruch na stronie. Jeśli chodzi o najważniejsze zadania w zakresie automatyzacji to musimy myśleć o ocenie potencjału zakupowego klienta, budowanie grup docelowych, określanie w sposób automatyczny komunikatów marketingowych czy też dosprzedawanie produktów i dodatków.