Co to jest e-marketing? Na czym polega e-marketing?  Jeśli uda się przeprowadzić sprawną kampanię marketingu internetowego to powinniśmy uzyskać rzeczywiście efektywne wykorzystywanie szans, jakie daje nam stale postępujący technologiczny postęp. Kompleksowe działania marketingowe w sieci, poparte specjalnie przygotowaną strategią to bez wątpienia najlepsza gwarancja skuteczności jakiej można oczekiwać. Reklama internetowa tak naprawdę obecnie może przybierać wiele różnych form. Bez wątpienia najbardziej popularne rozwiązania to banery oraz reklamy wideo a od jakiegoś czasu również reklamy sponsorowane, jakie przygotować można w Google.

Duże znaczenie ma także email marketing, buzz marketing czy też zyskujące ciągle na popularności działania SEO. Cel kampanii trzeba jednak indywidualnie dopasować do każdej firmy, która chce się reklamować. W ten sposób można wybrać cel jaki nam zależy i dopasować go także szeroko do grupy klientów, do jakiej będziemy chcieli się zwracać. Historia marketingu internetowego W pierwotnym znaczeniu pojęcie marketingu sieciowego było wiązane z działaniami jakie podejmowano w ramach mailingu. Aktualnie jednak sytuacja bardzo mocno się zmieniła i tak naprawdę mamy sytuacje, w której mailing to tylko jedna z bardzo licznych form jakie mogą być podejmowane. Zmieniło się to przede wszystkim w roku 1993, gdy powstała pierwsza przeglądarka, która pozwalała na pokazywanie elementów graficznych. Dzięki temu można było poza reklamami tekstowymi zacząć także przygotować prawdziwe reklamy graniczne. Od drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych następuje stały postęp takiej właśnie formy reklamowej, która jako graficzna staje się naprawdę rozbudowana.

W chwili obecnej trzeba sobie powiedzieć, że definicja marketingu obejmuje naprawdę zróżnicowane działania i wprowadza się wiele nowych form promocji. Dlatego poza reklamami graficznymi cały czas rozwija się content, inboud czy marketing szeptany. Marketing internetowy – korzyści jako, że mamy z różnicowane formy reklamy to tak naprawdę można je idealnie dopasować do własnych potrzeb. Można także wykorzystywać tylko jedno narzędzie takiej reklamy, a można się starać o łącznie różnych propozycji, by te efekty tak naprawdę udało się maksymalizować. Najważniejszą zaletą takich kampanii będzie to, że trafiają one szybko do potencjalnego klienta i oczekiwać można szybkich efektów a na tym oczywiście musi nam najbardziej zależeć.