Co daje Marketing Automation? Jeśli będziemy mieli informacje kto i z jakich źródeł trafia na naszą stronę to będziemy wiedzieli, które kampanie marketingowe przynoszą nam największy efekt i należy je rozwijać. Jeśli skorzysta się z takiej automatyzacji to w rzeczywistości ograniczy się koszty na te kampanie, które skutków nie przynoszą. Jest także szansa na to, że będzie można stworzyć dla siebie kompletną bazę klientów, którzy mogą być usługami zainteresowani i przez automatyzację marketingu uda się wprowadzić rozwiązania dopasowane do naszej grupy docelowej. W momencie, gdy będziemy w stanie identyfikować na jakim etapie cyklu sprzedażowego jest dany klient dużo łatwiej będzie nam opracować konkretne oferty, które skłonią do dokonania zakupy.

W ramach automatyzacji będzie można sprecyzować oferty dla leadów i tym samym odpowie się na zainteresowania i potrzeby w sposób rzeczywiście konkretny. Budowanie z klientami trwałej relacji to taka kwestia, na której szczególnie musi nam zależeć. To właśnie automatyzacja marketingu jest rozwiązaniem, które prowadzić w dłuższej perspektywie do osiągania najlepszych efektów. Będzie można doprowadzić do sytuacji, w której prowadzone kampanie będą realizowane w sposób wymierny. Będziemy wiedzieli co przynosi najlepszy rezultat a jakie elementy muszą być modyfikowane. To właśnie sytuacje, w której będzie się dało budować faktyczne relacje długotrwałe z potencjalnymi klientami to najważniejsza kwestia. Uda się dzięki temu klientów przyciągać do siebie nie na jednorazową transakcję, ale na długotrwałą współpracę. W dłuższej perspektywie takie właśnie działania powinny prowadzić do osiągania wymiernych korzyści, które wiązać się będą z tym, że marka będzie coraz bardziej popularna a sprzedaż będzie rosła.

Popularność marki w sieci To również takie rozwiązanie, które sprawia, że uda się skutecznie oszczędzać i czas i pieniądze. Zadania, które musielibyśmy zlecać pracownikom tutaj będzie można dużo łatwiej zrealizować biorąc pod uwagę to, że większość działań zostanie zautomatyzowanych. Dzięki tej automatyzacji zarówno prowadzący firmę jak i pracownicy będą mieli zdecydowanie więcej czasu, by skupić się wyłącznie na tych aspektach, które w danej sytuacji dla firmy są najważniejsze. Uniknie się uzupełniania dokumentów, raportów i analiz samodzielnie, co jest męczącym, żmudnym procesem, który utrudnia sprawne działania.