Rola Content MarketinguOstatnimi czasy, bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się Content Marketing. To tak zwany marketing treści, który bazuje na strategi, mającej na celu dotarcie do potencjalnej grupy docelowej klientów kierując do nich w sposób bezpośredni atrakcyjne treści. Jednak to co wyróżnia tę metodę na tle innych kierunków marketingowych, ponieważ posiada podstawę w dwukierunkowej relacji i zaangażowania ze strony reklamodawcy oraz potencjalnego odbiorcy. Jest to szczególnie efektywna metoda marketingowa w przypadku miejsc, portali, blogów gdzie "spotykają" się internauci zainteresowani konkretnymi zagadnieniami. Tendencja do wykorzystywania Content Marketingu jest szczególnie widoczna w branży modowej.

Szacuje się, że strony znanych blogerek modowych obserwuje, odwiedza aż kilkaset internautów w miesiącu. Promocja danego produktu, polega na zaprezentowaniu we wpisie lub zdjęciu konkretnego, markowego przedmiotu np. butów, kolczyków lub sukienki. Następnie umieszcza się również link do strony producenta danego przedmiotu, po kliknięciu którego internauta trafia na promowaną witrynę. Oczywiście, wykorzystanie marketingu treści nie ogranicza się jedynie do lokowania produktu na blogu. Bardzo często umieszcza się go również w recenzjach, poradnikach internetowych lub e-bookach informacyjnych. Naciągając temat, za Content Marketing można uznać umieszczanie w mówionych lub pisanych treściach obrazów, zdjęć, utworów muzycznych - jest to szczególnie popularne w kręgach artystycznych.

Stworzenie atrakcyjnej dla potencjalnego klienta treści, to jednak nie wszystko, ponieważ bardzo istotną kwestią są narzędzia promujące daną treść. Tu, z pomocą przychodzą media społecznościowe, które stanowią kanał łączący klienta z reklamodawcą. Najbardziej widoczny Content Markting występuje na tzw. funpage'ach, publikując na nich ostatnie artykuły w znacznym stopniu zwiększamy zasięg potencjalnych zainteresowanych odbiorców. Kolejnym sposobem na wykorzystanie marketingu treści za pośrednictwem Content Marketingu jest tworzenie grup tematycznych, które zrzeszają użytkowników o podobnych zainteresowaniach.

Reklama w social media Korzystanie z Facebooka jest bez wątpienia najlepszym sposobem na reklamę, ponieważ daje możliwość udostępniania danych treści nie tylko przez reklamodawców, ale i użytkowników. Pochodną alternatywą dla tradycyjnej reklamy, niezwykle skuteczną co uciążliwą jest marketing szeptany. Przykłady takiego marketingu, można spotkać przede wszystkim na forach internetowych. Jest to wyjątkowo efektowna metoda, szczególnie na forach poświęconych elektronice, zazwyczaj skonstruowana w formie odpowiedzi na pytanie "Zdecydowałam/łem się na zakup... Co wybrać, jeśli potrzebuję sprzętu...?".